Veelgestelde vragen: Liposuctie onderkin

Waar moet ik rekening mee houden na liposuctie of lipofilling?

Uit de wondjes kan je nog 24 uur na de behandeling roze/roodkleurig vocht verliezen, afhankelijk of er hechtingen zijn geplaatst. Het behandelde gebied zal stijf en hard aanvoelen dit kan wel tot drie maanden aanhouden. Dit is normaal. Om dit te verbeteren kan er manuele lymfedrainage worden uitgevoerd.

Wanneer kan ik het resultaat van de liposuctie of liposculptuur van de onderkin zien?

In de dagen na de behandeling zullen de behandelde zones gezwollen zijn en zal je last hebben van bloeduitstortingen. Daarnaast kunnen ook plaatselijke verhardingen van het onderhuidse weefsel ontstaan en kan je last hebben van stijfheid. Zowel de zwellingen als de bloeduitstortingen en plaatselijke verhardingen zullen na enkele maanden verdwenen zijn. Circa twee maanden na de ingreep is 80% van het resultaat van de liposuctie-behandeling te zien. Het definitieve resultaat is pas na drie maanden bereikt.

Zijn er littekens zichtbaar na de liposuctie of liposculptuur van de onderkin?

De littekens na een liposuctie-behandeling van de onderkin zijn nauwelijks zichtbaar. Er hoeven tijdens de operatie maar hele kleine incisies te worden gemaakt van twee à drie millimeter. Daarnaast zal de plastisch chirurg of cosmetisch arts er alles aan doen om de littekens nauwelijks zichtbaar te laten zijn. Belangrijk om te weten is dat een litteken één tot anderhalf jaar nodig heeft om te herstellen.

Wat zijn de risico’s en complicaties bij een liposuctie van de onderkin?

Elke operatieve ingreep brengt risico’s met zich mee, al is de kans bij een plastisch chirurgische ingreep erg klein. Zo kan er een nabloeding, infectie of allergische reactie optreden. Daarnaast kunnen er restzwellingen of verhardingen achterblijven die niet of pas na enkele maanden wegtrekken. Ook kan de huid tijdelijk gevoelloos zijn en kunnen onderhuidse zenuwen, bloedvaten of organen tijdens de behandeling worden beschadigd. De kans dat de hierboven genoemde complicaties zich voordoen is minimaal. Bij ABC Clinic ondergaan mensen wekelijks een succesvolle liposuctie-behandeling van de onderkin.

Kom ik in aanmerking voor een liposuctie van de onderkin?

Mensen waarbij de gezichtscontouren door de onderkin wordt verstoord komen in aanmerking voor een liposuctie-behandeling van de onderkin. Een liposuctie van de onderkin zorgt voor een mooiere gezichtsvorm en een slankere uitstraling.

Wanneer kan ik mijn werkzaamheden hervatten na een liposuctie van de onderkin?

Dit is afhankelijk van het werk dat je doet. In de eerste week na de liposuctie mag je geen zwaar lichamelijk werk verrichten. Meestal kan je een week na de operatie weer aan het werk.