Botox tegen hoofdpijn

Wilt u van uw hoofdpijn af?

Hoofdpijn is een veelvoorkomende klacht en kan verschillende oorzaken hebben. De pijn in uw hoofd kan u behoorlijk hinderen in uw dagelijkse leven. Wanneer hoofdpijn ontstaat door het aanspannen van de spieren in het voorhoofd en tussen de wenkbrauwen, kan Botox een mooie oplossing bieden.

Botox tegen verschillende soorten hoofdpijn

Er zijn verschillende soorten hoofdpijn die onze cosmetisch artsen kunnen behandelen met Azzalure (of Botox). Hoofdpijn die ontstaat door spierspanningen is hier één van. Door de spieren te ontspannen met Botox, kan de het verminderen of volledig verdwijnen. Ook migraine en spanningshoofdpijn kunnen wij goed behandelen met Botox.

Spanningshoofdpijn bestrijden

Spanningshoofdpijn ontstaat vaak door het aanspannen van verschillende spieren. Omdat Botox de spieren ontspant, kan dit een goede oplossing bieden. Botox blokkeert namelijk de prikkeloverdracht van de zenuwen naar de spieren. Hierdoor wordt de spier tijdelijk stilgelegd.

Naar aanleiding van het consultgesprek bepaalt de cosmetisch arts waar hij de injecties het beste kan plaatsen om spanningshoofdpijn te verminderen of te laten verdwijnen. De injecties voelen slechts licht prikkelend aan. Het effect van de behandeling begint na twee tot zes dagen te werken. Na twee weken is het optimale resultaat van de behandeling behaald. Dan merkt u dat uw het verdwenen of sterk verminderd is.

Meer over spanningshoofdpijn

Botox tegen migraine aanvallen

Wat veel migrainepatiënten niet weten, is dat Botox hier een goede oplossing voor kan bieden. De arts injecteert de stof op verschillende plaatsen. Dit kan zijn in het voorhoofd, de nek, het achterhoofd of in de slapen. Waar de arts injecteert hangt af van het consultgesprek wat u heeft gehad. Na twee tot zes dagen begint de Botox te werken en na veertien dagen is het resultaat optimaal. Het heeft een werking van vier tot zes maanden.

Meer over migraine

Kosten van een Botox-behandeling

De kosten van een behandeling met Botox tegen hoofdpijn zijn geheel afhankelijk van de behandeling die geschikt is voor uw klachten. Tijdens het consult wordt bekeken waar de injecties noodzakelijk zijn en wat de kosten van de behandeling zullen zijn.

Behandeling Prijs
ConsultGratis
Spanningshoofdpijnvanaf€149,-

Ervaringen Botox-behandelingen tegen hoofdpijn

Wij begrijpen dat u het spannend kunt vinden om langs te komen voor een behandeling. Cliënten die u voorgingen, hebben hun ervaringen van een Botox-behandeling tegen hoofdpijn op onze site achtergelaten. Andere objectieve ervaringen leest u op Kliniekervaringen.nl en Klantenvertellen.nl.

Een professionele arts van ABC Clinic spreken

Wilt u weten wat onze artsen voor u kunnen betekenen? Zij informeren u graag tijdens een gratis en vrijblijvend consultgesprek. U kunt uw afspraak inplannen via ons contactformulier, online of door te bellen naar 076-542 31 54.

Online inplannen