Restylane Vital Skinbooster

Restylane Vital Skinbooster voor een frisse huid!

Deze Skinbooster is een injectable die mooie resultaten biedt als het om huidverjonging en hydratatie gaat.

Informatie

Wat is Restylane Vital Skinbooster?

Naarmate u ouder wordt, verliest de huid aan elasticiteit en gaat deze droger en onregelmatiger aanvoelen. De Skinbooster Restylane Vital verbetert de hydrobalans, verfijnt de structuur en herstelt de elasticiteit van de huid. De Skinbooster is gebaseerd op een biologisch afbreekbaar hyaluronzuur en is beschikbaar in verschillende varianten.

Let op: Restylane Vital is een Skinbooster, geen filler.

Behandelgebieden

Waar wordt de Skinbooster voor gebruikt?

Consult

Gratis consult voor een behandeling

De prijs van een behandeling met Restylane Vital Skinbooster is afhankelijk van de hoeveelheid die gebruikt moet worden. Een consult is dus altijd noodzakelijk om zekerheid te kunnen geven over de prijs. Daarvoor moet de arts u dus gezien hebben. Een consult in Breda is gratis en vrijblijvend. Bel 076 – 542 31 54, klik hier of plan uw afspraak online. Wij zijn maandag t/m vrijdag van 08.00 u tot 20.00 u en op zaterdag van 08.oo u tot 18.00 u telefonisch bereikbaar.

Hoe gaat een behandeling met Restylane Vital Skinbooster?

Met behulp van een hele dunne naald wordt een kleine hoeveelheid Restylane Vital onder de huid geïnjecteerd. Afhankelijk van het te behandelen gebied en uw wensen kan de skinbooster met of zonder verdoving toegepast worden. Na afloop van de behandeling kunt u wat last hebben van roodheid, lichte zwellingen of blauwe plekken. Dit ongemak is meestal na enkele dagen alweer verdwenen. Voor het beste resultaat adviseren onze artsen te starten met een kuur van drie behandelingen. Daarna kunt u de behandeling om de zes maanden herhalen om het effect op peil te houden.

Nazorg en herstel

Hoe verloopt de nazorg van de behandeling?

Na een Skinbooster-behandeling is het belangrijk om de huid rust te geven. Probeer contact met de behandelde plekken zoveel mogelijk te voorkomen, dus probeer ook wrijven te vermijden. Door het behandelde gebied te vermijden kan de Skinbooster op zijn plek blijven en is het resultaat het mooiste. Daarnaast raden we aan de eerste zes uur na de behandeling géén make-up te dragen om het risico op infectie te verkleinen. Dit raden wij aan omdat er door het gebruik van de naald kleine gaatjes in de huid ontstaan.

De eerste twee weken na de behandeling worden overige gezichtsbehandelingen afgeraden. Het is belangrijk de huid even tot rust te laten komen. Ook doet u er verstandig aan de zon zoveel mogelijk te vermijden in de eerste twee weken na de behandeling om hyperpigmentatie te voorkomen. Mocht het noodzakelijk zijn de zon in te gaan, dan raden we een zonnebrandcrème met minimaal factor 30 aan om de huid te beschermen.

Risico's en complicaties

Wat zijn de risico’s en complicaties van de Skinbooster-behandeling?

Complicaties kunnen zich altijd voordoen na een Skinbooster-behandeling. Wanneer u zich door een goede en ervaren arts laat behandelen wordt het risico op complicaties tot het minimum beperkt. De meest voorkomende complicaties die zich voor kunnen doen zijn een milde tot matige branderigheid of pijn na de behandeling of eventueel verkleuring (blauwe plekken) op de plaats van de injectie. Deze bijwerkingen trekken binnen enkele dagen na de behandeling weg.

Complicaties komen bijna niet voor na een Skinbooster-behandeling.

Resultaat

Welk resultaat geeft de Skinbooster?

Restylane Vital Skinbooster geeft de huid een oppepper, vandaar de naam ‘skinbooster’. De huid ziet er zichtbaar gezonder uit, omdat de vochtbalans op peil wordt gebracht. Dit resultaat houdt circa zes tot twaalf maanden aan. Naar wens kan de behandeling zo vaak herhaald worden als u dat wilt.

Veelgestelde vragen

Doet een behandeling met een Skinbooster pijn?

Nee, in principe hoef je bij Skinbooster-behandeling geen pijn te ervaren. Aan de injectables wordt tegenwoordig al vaak een pijnstillende stof toegevoegd (lidocaine of xylocaine). De arts kan tevens een crème gebruiken (EMLA) als voorverdoving.

Hoe vaak moet ik langskomen voor resultaat van een Skinbooster-behandeling?

Het resultaat van een behandeling met Skinboosters houdt ongeveer zes tot twaalf maanden aan. Wij raden aan om een keer in het half jaar terug te komen om het resultaat van de behandeling te behouden. De behandeling kan zo vaak herhaald worden als je wilt.

Hoe ziet mijn huid er na de Skinbooster-behandeling uit?

Na een behandeling met Skinboosters kan je een aantal dagen last hebben van wat roodheid, lichte zwelling of blauwe plekjes. Dit verdwijnt na enkele dagen. Wel kan je je huid koelen om zwelling na de behandeling tegen te gaan. Daarnaast adviseren wij om 24 uur te wachten met het aanbrengen van make-up.

Is de Skinbooster-behandeling voor iedereen geschikt?

Ja, een Skinbooster behandeling is geschikt voor iedereen. De Skinbooster herstelt de huid en hydrateert deze van binnenuit. Hij kan gebruikt worden om de huid weer een mooie gloed te geven, maar ook om de huid in mooie conditie te huiden. Daarnaast helpt de Skinbooster om acne-littekens en zonschade te herstellen.

Kan ik een Skinbooster combineren met andere huidbehandelingen?

Skinboosters zijn te combineren met andere huidbehandelingen. Wel adviseren wij om een periode van een à twee werken tussen de behandelingen aan te houden.

Mag ik na de Skinbooster-behandeling de zon in?

Een week na de behandeling kan je weer de zon in en onder de zonnebank. De zon en zonnebank zorgen voor een snellere afbreuk van de filler. Voornamelijk de gebieden in het gezicht, wanneer de filler oppervlakkig wordt geïnjecteerd, zal hij sneller afbreken en wordt de zon en zonnebank afgeraden.

Hier vindt u de meest gestelde vragen. Heeft u het antwoord op uw vraag nog niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 076 – 542 31 54 of vul neem contact met ons op in.

Gratis consult