Botox gummy smile

Heeft u last van zichtbaar tandvlees of een tandvleeslach wanneer u lacht en stoort u zich hier aan? Een Botox-behandeling is dan een mooie oplossing!

Botox bij een gummy smile

Soms heeft u wanneer u lacht blootliggend tandvlees, ook wel bekend als de gummy smile (tandvleeslach). Dit kan charmant zijn, maar vaak maakt het mensen onzeker. Stoort u zich aan hier aan waardoor u amper meer durft te lachen? Zonde en niet nodig. Dit is namelijk goed te behandelen met Botox.

Een Botox-behandeling tegen een gummy smile

Onze artsen voeren deze behandeling uit met een zeer dun naaldje. Met dit naaldje injecteert de arts de Azzalure (Botox) voorzichtig in de spier van uw bovenlip. Deze injecties voelen slechts lichtprikkelend aan. Na de tandvleeslach behandeling kunt u uw werkzaamheden direct hervatten. Na de prikjes kan de huid wat rood kleuren en licht geïrriteerd aanvoelen. Koelen kan helpen dit te verminderen.

Voor en na foto’s

Al veel cliënten zijn u voorgegaan voor deze behandeling. Hier vindt u de voor en na foto’s.

behandelingen - injectables - Gummy smile botox voor
Voor de behandeling
Behandelingen - injectables - Gummy smile botox na
Na de behandeling

Kosten gummy smile behandeling

Wij krijgen vaak de vraag ‘Wat zijn de kosten van de behandeling?’ Dit hangt af van uw situatie. Om zekerheid te krijgen over de prijs is een consult met onze arts noodzakelijk.

Behandeling Prijs
ConsultGratis
Behandeling tandvleeslachvanaf€95,-

Ervaringen gummy smile behandeling

Wij begrijpen dat een behandeling spannend kan zijn. Veel cliënten die u voor zijn gegaan hebben hun ervaring van een behandeling achtergelaten op deze pagina. Mocht u nieuwsgierig zijn naar meerdere ervaringen, kijk dan op Kliniekervaringen.nl.

Een professionele arts van ABC Clinic spreken

Wilt u meer informatie over de behandeling? Plan dan een gratis en vrijblijvend consult in bij ABC Clinic. Dit kan via ons contactformulier, online of door te bellen naar 076-542 31 54. Tijdens het consult kunt u al uw vragen stellen en vertelt de arts u meer over de behandeling en de mogelijkheden. Vanaf september 2021 zijn er, behalve in Breda, ook consult- en behandelmogelijkheden in Den Haag en Zoetermeer.

Online inplannen
Wat zijn de indicaties van Botox?

Azzalure kan voor verschillende indicaties worden gebruiken. De behandelbare probleemgebieden zijn fronsrimpel (glabella), voorhoofdsrimpels, kraaienpootjes (lachrimpels), overmatig zweten (hyperhidrosis), bunny lines (neusrimpels), putjes in de kin (overactieve kinspier), migraine, tandvleeslach (gummy smile) en tandenknarsen (bruxisme).

Hoe werkt Botox bij tandenknarsen?

In deze video vertelt drs. Ludlage meer over het gebruik van Botox wanneer je last hebt van tandenknarsen.

Hoe werkt een Botox-behandeling tegen migraine?

Ben jij benieuwd hoe Botox kan helpen wanneer je last hebt van migraine of spanningshoofdpijn? In deze video vertelt cosmetisch arts Arthur Ludlage meer over het gebruik van Botox wanneer je last hebt van migraine.

Is Botox veilig?

Ja, zeer veilig zelfs. Botuline toxines zoals Botox en Azzalure zijn veilig en niet schadelijk voor het lichaam. Botox wordt in drie tot zes maanden helemaal afgebroken door je lichaam. Net zoals dat bij andere medicijnen geldt (Botox is een medicijn) dat medicijnen alléén gevaarlijk bij hoge concentraties. Dat geldt ook voor Botox. Voor cosmetisch gebruik is daar geen sprake van. Onze cosmetisch arts Marsha Wichers legt het uit in een video.

Is een Botox-behandeling pijnlijk en zijn er bijwerkingen?

Een Botox-behandeling wordt vaak als een niet-pijnlijke behandeling ervaren, terwijl sommigen de Botox-behandeling als (enigszins) pijnlijk ervaren. Kortom, het zijn een paar prikjes die kort wat pijnlijk kunnen zijn. Bij de behandeling treden er vrijwel geen bijwerkingen op en is een veilige behandeling.