Veelgestelde vragen: Facelift

Is een wenkbrauwlift zonder operatie mogelijk?

Een wenkbrauwlift zonder operatie is soms mogelijk. Je kan dan voor een injectable-behandeling kiezen met fillers of Botox. Een injectable-behandeling geeft een tijdelijk resultaat en dient te worden herhaald om het resultaat te behouden. Als je opzoek bent naar een langdurig resultaat, dan kan je het beste kiezen voor een operationele wenkbrauwlift.

Wanneer is het resultaat van de wenkbrauwlift zichtbaar?

Een wenkbrauwlift zorgt voor een mooi en langdurig resultaat. Kort na de behandeling kunnen wat zwellingen en blauwe plekken ontstaan. Als deze in de loop van de week verdwijnen, zal het eerste resultaat zichtbaar worden. Na ongeveer twee maanden is het definitieve effect bereikt en heb je weer een frisse blik.

Wanneer kan ik mijn werkzaamheden hervatten na een wenkbrauwlift?

Dit is afhankelijk van het werk dat je doet. Meestal kan je na twee weken weer aan het werk. Het is belangrijk dat je de eerste twee weken voldoende rust neemt en geen lichamelijke inspanningen verricht.

Waar komen de littekens bij een wenkbrauwlift?

Bij een interne wenkbrauwlift valt het littekentje samen met de natuurlijke plooi boven de oogleden. De interne wenkbrauwlift wordt namelijk tegelijk uitgevoerd met de bovenooglidcorrectie. Bij een directe wenkbrauwlift valt het littekentje samen met een horizontale voorhoofdsrimpel en bij de Fogli-techniek valt het litteken iets boven de haarlijn. De plastisch chirurg kan u tijdens het consult precies vertellen waar het littekentje komt, wat te allen tijde niet of nauwelijks zichtbaar zal zijn.

Hoeveel pijn kan ik verwachten na een voorhoofdslift?

De meeste mensen ervaren weinig of geen pijn na een voorhoofdslift. Indien je toch pijn hebt na de behandeling kan je deze onderdrukken met een pijnstiller.

Wordt een voorhoofdslift vergoed door de zorgverzekeraar?

Verzekeringsmaatschappijen vergoeden alleen een behandeling als er sprake is van medische redenen. Als dit niet het geval is en de behandeling om cosmetische redenen wordt uitgevoerd, dan zal de zorgverzekeraar de behandeling niet vergoeden. Voor verdere informatie betreft het vergoeden van een behandeling adviseren we contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij. LET OP: bij ABC Clinic voeren we géén verzekerde zorg uit. Je dient de behandeling zelf te betalen.

Wanneer kan ik mijn werkzaamheden hervatten na een voorhoofdslift?

Meestal kan je na een tot twee weken weer aan het werk. De eerste week na de ingreep mag je alleen lichte lichamelijke inspanningen verrichten. Hierbij mag je niet bukken. Zware lichamelijke inspanningen mogen pas na een maand. Onder zware lichamelijke inspanningen valt onder andere tillen.

Zijn er littekens zichtbaar na een voorhoofdslift?

Bij de (endoscopische) voorhoofdslift hoeven er maar vier kleine incisies in de haargrens te worden gemaakt. Wanneer je voldoende haargroei hebt, zullen de littekens na verloop van tijd niet meer zichtbaar zijn.

Zijn de littekens van een S-lift goed te zien?

De plastisch chirurgen doen er alles aan doen om de littekens nauwelijks zichtbaar te laten zijn. Ze proberen de littekens te verbergen in de plooi voor je oor. De littekens zullen de eerste maanden zichtbaar zijn. Op den duur zullen de littekens de kleur van de huid aannemen en zal er niet meer overblijven dan een klein, licht lijntje.

Wat zijn de risico’s en complicaties bij een S-lift?

Elke operatieve ingreep brengt risico’s met zich mee, al is de kans bij een plastisch chirurgische ingreep erg klein. Zo kan er bij een S-lift een nabloeding of infectie optreden, kunnen er vochtophopingen of wat stuggere plekjes ontstaan, een aangezichtszenuw worden geraakt en het gevoel in de huid veranderen. De kans dat de hierboven genoemde complicaties zich voordoen is minimaal.

Wanneer kan ik mijn werkzaamheden hervatten na een S-lift?

Dit is afhankelijk van het werk dat je doet. Meestal kan je na twee weken weer aan het werk. De eerste dagen na de ingreep heb je een verband rondom je gezicht en mag je geen lichamelijke inspanningen verrichten. Zwaar lichamelijke inspanningen mogen pas na een maand.

Moet ik een speciale slaaphouding aannemen na de MACS-lift?

Wij adviseren om na de ingreep op je rug te slapen, zodat er geen druk op je gezicht ontstaat. Daarnaast kan je met je hoofd het beste wat hoger gaan liggen, dit door middel van een extra kussen.

Hoe lang mag ik niet in de zon of zwemmen na een MACS-lift?

Je mag zes weken niet zonnen of zwemmen. Bij het zonnen kan door de warmte een zwelling ontstaan en kan het litteken verbranden. Er wordt aangeraden om het litteken minimaal een jaar na de ingreep goed te beschermen tegen de zon (SPF 50). Wanneer een litteken verbrandt, zal deze altijd goed zichtbaar blijven. Bij het zwemmen kunnen de wondjes week worden.

Wat wordt er bij een MACS-lift gecorrigeerd?

Bij een MACS-lift wordt naast het corrigeren van de kaaklijn ook het bovenste deel van de hals gelift.

Waar moet ik rekening mee houden bij een MACS-lift?

Een MACS-lift heeft een langduriger effect dan een minilift. Dit komt omdat bij een minilift alleen de huid wordt gelift en bij een MACS-lift het onderhuids bind- en huidweefsel. De hoeveelheid onderhuids wondvocht en/of bloeduitstorting verschilt per persoon en dus ook de duur van het herstel. Het herstelproces heeft een gemiddelde duur van zes weken.

Wanneer kan ik mijn werkzaamheden hervatten na een MACS-lift?

Dit is afhankelijk van het werk dat je doet. Meestal kan je na twee weken weer aan het werk. De eerste een tot twee weken mag je geen lichamelijke inspanningen verrichten. Zwaar lichamelijke inspanningen mogen pas na een maand.

Wat zijn de risico’s en complicaties bij een MACS-lift?

Elke operatieve ingreep brengt risico’s met zich mee, al is de kans bij een plastisch chirurgische ingreep erg klein. Zo kan er bij een MACS-lift een nabloeding of infectie optreden, kunnen er vochtophopingen of wat stuggere plekjes ontstaan, een aangezichtszenuw worden geraakt en het gevoel in de huid veranderen. De kans dat de hierboven genoemde complicaties zich voordoen is minimaal.

Zijn de littekens van een minilift zichtbaar?

De plastisch chirurgen doen er alles aan doen om de littekens nauwelijks zichtbaar te laten zijn. Ze proberen de littekens te verbergen in de plooi voor het oor. De littekens zullen de eerste maanden zichtbaar zijn. Op den duur zullen de littekens de kleur van de huid aannemen en zal er niet meer overblijven dan een klein, licht lijntje.

Wat zijn de risico’s en complicaties bij een minilift?

Elke operatieve ingreep brengt risico’s met zich mee, al is de kans bij een plastisch chirurgische ingreep erg klein. Zo kan er bij een minilift een nabloeding of infectie optreden, kunnen er vochtophopingen of wat stuggere plekjes ontstaan, een aangezichtszenuw worden geraakt en het gevoel in de huid veranderen. De kans dat de hierboven genoemde complicaties zich voordoen is minimaal.

Wanneer kan ik mijn werkzaamheden hervatten na een minilift?

Dit is afhankelijk van het werk dat je doet. Meestal kan je na twee weken weer aan het werk. De eerste dagen na de ingreep heb je een verband rondom het gezicht en mag je geen lichamelijke inspanningen verrichten. Zwaar lichamelijke inspanningen mogen pas na een maand.

Wat is het verschil tussen een facelift en een minilift?

Bij een facelift wordt het hele gezicht gelift. Bij een minilift wordt alleen het wanggedeelte gelift. Een minilift biedt dus enkel een oplossing bij verslapping van de huid in het wanggedeelte.

Wat zijn de risico’s en complicaties bij een hals-facelift?

Elke operatieve ingreep brengt risico’s met zich mee, al is de kans bij een plastisch chirurgische ingreep erg klein. Zo kan er bij een hals-facelift een nabloeding of infectie optreden, kunnen er vochtophopingen of wat stuggere plekjes ontstaan, een aangezichtszenuw worden geraakt en het gevoel in de huid veranderen. De kans dat de hierboven genoemde complicaties zich voordoen is minimaal.

Zijn de littekens van een hals-facelift goed te zien?

De plastisch chirurgen doen er alles aan doen om de littekens nauwelijks zichtbaar te laten zijn. Ze proberen de littekens te verbergen achter het oor, in de haargrens en in de plooi onder de kin. De littekens zullen de eerste maanden zichtbaar zijn. Op den duur zullen de littekens de kleur van de huid aannemen en zal er niet meer overblijven dan een klein, licht lijntje.

Wanneer kan ik mijn werkzaamheden hervatten na een hals-facelift?

Dit is afhankelijk van het werk dat je doet. Meestal kan je na twee weken weer aan het werk. De eerste dagen heb je verband rondom je gezicht en mag je geen lichamelijke inspanningen verrichten. Na een maand mag je pas zwaardere inspanningen verrichten.

Wordt een hals-facelift vergoed door de zorgverzekeraar?

Nee, een hals-facelift wordt niet vergoed. Verzekeringsmaatschappijen vergoeden alleen een behandeling als er sprake is van medische redenen. Als dit niet het geval is en de behandeling om cosmetische redenen wordt uitgevoerd, dan zal je zorgverzekeraar de behandeling dus niet vergoeden. Voor verdere informatie betreft het vergoeden van een behandeling adviseren we je contact op te nemen met jouw verzekeringsmaatschappij.

Moet ik stoppen met roken voor een halslift?

Roken of vapen heeft een negatieve invloed op de herstelduur van de behandeling. De plastisch chirurgen van ABC Clinic adviseren om enkele weken voor en na de behandeling niet te roken of te vapen. Het beste is natuurlijk om helemaal te stoppen.

Hoe lang mag ik niet autorijden na een halslift?

Wij raden je aan om de eerste week na de behandeling geen auto te rijden. Je moet in deze week namelijk een drukmasker dragen.

Hoe lang mag ik niet in de zon of zwemmen na een halslift?

Je mag zes weken niet zwemmen of zonnen. Bij het zonnen kan door de warmte een zwelling ontstaan en kan het litteken verbranden. Er wordt aangeraden om het litteken minimaal een jaar na de ingreep goed te beschermen tegen de zon (SPF 50). Wanneer een litteken verbrandt, zal deze altijd goed zichtbaar blijven. Bij het zwemmen kunnen de wondjes week worden.

Waar komen de littekens bij een halslift?

Bij een halslift bevindt het litteken zich in of net achter de plooi onder de kin. Als er ook huid moet worden weggehaald, zitten er ook littekens in de plooi achter het oor. De littekens zijn meestal drie tot vier centimeter lang, maar zullen niet zichtbaar zijn.

Wat zijn de risico’s en complicaties bij een halslift?

Elke operatieve ingreep brengt risico’s met zich mee, al is de kans bij een plastische chirurgische ingreep erg klein. Zo kan er bij een halslift een nabloeding of infectie optreden, kunnen er vochtophopingen of wat stuggere plekjes ontstaan, kan er een aangezichtszenuw worden geraakt en het gevoel in de huid van de hals veranderen. De kans dat de hierboven genoemde complicaties zich voordoen is minimaal.