Veelgestelde vragen: Oorcorrectie

Wat is de hersteltijd van een oorcorrectie?

Een oorcorrectie kan zowel onder plaatse verdoving als algehele narcose worden uitgevoerd. Tijdens de operatie wordt de vorm van het kraakbeen veranderd. Eerst wordt er achter de oren een stuk huid weggehaald. Vervolgens wordt het kraakbeen dunner gemaakt en in de gewenste vorm gebracht en gehecht.

Is een oorcorrectie pijnlijk?

Over het algemeen wordt een oorcorrectie als niet pijnlijk ervaren. Na de oorcorrectie kunnen je oren nog één tot twee weken rood eruitzien en dik en pijnlijk aanvoelen. Dit trekt in de loop van de tijd weg. Tegen de pijn kan je pijnstillers innemen.

Wat zijn de risico’s en complicaties bij een oorcorrectie?

Elke operatieve ingreep brengt risico’s met zich mee, al is de kans bij een plastisch chirurgische ingreep erg klein. Zo kan je na een oorcorrectie last hebben van bloeduitstortingen, infecties, een verminderd gevoel of juist een overgevoelige huid en een hard aanvoelend oor. De kans dat de hierboven genoemde complicaties zich voordoen is minimaal.

Wanneer kan ik gaan werken na een oorcorrectie?

Meestal kan je na een tot twee weken weer aan het werk. Houd er rekening mee dat je na de ingreep een elastisch verband aangemeten krijgt, dit verband dien je gedurende de eerste tien dagen dag en nacht te dragen. Daarnaast dien je gedurende drie weken ’s nachts een stevige haarband te dragen.

Zijn er littekens zichtbaar na een oorcorrectie?

Omdat de incisie voor een oorcorrectie achter het oor wordt gemaakt zijn de littekens nauwelijks tot niet zichtbaar.

076 - 542 31 54 WhatsApp Gratis consult