Veelgestelde vragen: Armlift

Wanneer kan ik weer werken na een armlift?

Ongeveer zeven dagen na de operatie kunnen lichte inspanningen worden verricht. Lichamelijk intensieve taken kunnen pas vier tot zes weken na de operatie worden uitgevoerd. Wanneer je weer aan het werk kan is dus afhankelijk van de aard van uw werk.

Wat zijn de mogelijke complicaties bij een armlift?

Allereerst is het belangrijk om ruim voor de operatie te stoppen met roken. Roken kan lijden tot het afsterven van het huidweefsel. Daarnaast kunnen zwellingen, nabloedingen en mogelijk ontstekingen ontstaan. Gelukkig komen complicaties zelden voor.

Wat zijn de alternatieven voor een armlift?

Een liposuctie kan een minder ingrijpend alternatief zijn indien de huid nog elastisch is en je een teveel aan vet hebt. Het litteken wat overblijft na een liposculpture is minder zichtbaar dan bij een armlift.

Is een armlift pijnlijk?

Een armlift vindt vrijwel altijd plaats onder volledige narcose. De operatie heeft een gemiddelde duur van één tot twee uur. Tijdens de operatie zal dus geen pijn worden ervaren. Na een armlift kan de huid gezwollen zijn en kunnen er bloeduitstortingen te zien zijn. Deze plekken kunnen na de operatie pijnlijk zijn, tegen de pijn kunnen pijnstillers voor geslikt worden. Na de operatie zal ook een drukverband worden aangelegd om de zwelling te minimaliseren en te voorkomen dat de wond open gaat. Dit verband moet drie tot zeven dagen blijven zitten.

Blijven er na een armlift littekens achter?

Het litteken dat overblijft na een armlift bevindt zich aan de binnenkant van de arm, over de lengte van de arm. Hoe zichtbaar dit litteken is, en blijft, is afhankelijk van het genezingsproces van het lichaam. De eerste maanden zullen de littekens rood blijven, dit vermindert met de tijd. Het eerste jaar na de behandeling mogen de littekens niet blootgesteld worden aan de zon, zodat het herstel van de huid wordt bevorderd. Tijdens het consult wordt duidelijk aangegeven wat je precies kan verwachten van de behandeling.

Waarvoor is een armlift bedoeld?

Door gewichtsverlies en het verouderingsproces kan de huid onder de arm verslappen en gaan hangen. Hierdoor ontstaat overtollige huid die gaat hangen. Een armlift kan hier een goede oplossing voor zijn. Bij een armlift wordt de overtollige huid weggehaald.