Veelgestelde vragen: Skinboosters

Is er een verdoving nodig bij een behandeling met PhilArt Eye?

Voor de behandeling kun je een verdovende crème krijgen, EMLA-crème. Dit kan de behandeling iets aangenamer maken, al zijn er genoeg mensen die dit niet nodig vinden.

Wat zijn rokerslijntjes en waarom komen ze vaak voor bij mensen die roken?

Rokerslijntjes zijn fijne verticale lijntjes en rimpels die zich vormen rond de mond en lippen van mensen die vaak roken. Ze ontstaan door herhaalde bewegingen van de lippen en de huid tijdens het roken, evenals door de schadelijke effecten van tabaksrook op de huid. Roken kan leiden tot een afname van collageen en elastine in de huid, waardoor deze minder elastisch wordt en rimpels ontstaan. Rokerslijntjes kunnen ook voorkomen bij mannen en vrouwen die niet roken, maar veel spieractiviteit hebben rondom de mond.

Hoe lang houden de resultaten van Viscoderm Hydrobooster aan?

De duur van de resultaten van Viscoderm Hydrobooster kan variëren, afhankelijk van verschillende factoren, zoals de individuele reactie van de huid, de levensstijl van de persoon en de behandelde gebieden. Over het algemeen kunnen de resultaten enkele maanden aanhouden. Na verloop van tijd wordt het hyaluronzuur geleidelijk door het lichaam afgebroken. Om de resultaten te behouden, kunnen herhaalbehandelingen nodig zijn. Jouw arts kan je adviseren over de meest geschikte behandelingsfrequentie en de verwachte duur van de resultaten op basis van jouw individuele behoeften.

Voor welke huidproblemen kan Viscoderm Hydrobooster worden gebruikt?

Viscoderm Hydrobooster kan worden gebruikt voor verschillende huidproblemen, zoals een droge huid, fijne lijntjes, een doffe teint, en een verlies van elasticiteit en volume. Het is met name geschikt voor mensen met een vochtarme huid die behoefte hebben aan intense hydratatie en verjonging. Het kan op verschillende delen van het gezicht worden gebruikt, zoals het voorhoofd, de wangen, de neus-lippenplooi en de lippencontour.

Is een behandeling met Viscoderm Hydrobooster veilig?

Ja, een behandeling met Viscoderm is erg veilig. Viscoderm bestaat uit puur ultralicht gecrosslinkt hyaluronzuur. Dit staat bekend om zijn hydraterende anti-aging eigenschappen en kan tot wel 1000 keer zijn eigen gewicht aan vocht vasthouden en de huid in conditie houden. Als we ouder worden dan breekt de hoeveelheid hyaluronzuur in onze huid af. Dit gebeurt ook met geïnjecteerd hyaluronzuur zoals Viscoderm.

Wat is het verschil tussen Botox en Hydrobooster?

Met Botox worden de spieren rustig gemaakt, waardoor de bewegelijkheid ook rustiger wordt. Met de hydrobooster wordt de huid op het gebied van de beginnende rimpels verbeterd. Het hyaluronzuur zorgt ervoor dat de elasticiteit van de huid verbetert wordt en dat de huid gehydrateerd wordt.

Kan ik met Skinboosters behandeld worden tijdens het geven van borstvoeding?

Nee, er is geen onderzoek gedaan naar het gebruik van Skinboosters tijdens het geven van borstvoeding. We zullen dan ook niet behandelen tijdens het geven van borstvoeding.

Hoe lang houdt het resultaat van de lip smoothie behandeling aan?

Het resultaat van de behandeling houdt ongeveer zes tot acht maanden aan, daarna kun je de behandeling gerust herhalen.

Is een lip smoothie voor iedereen geschikt?

Een lip smoothie is geschikt voor iedereen die last heeft van droge lippen. Een behandeling voor een lip smoothie zorgt ervoor dat je lippen van binnenuit gehydrateerd worden.

Zijn er bijwerkingen bij de behandeling voor een lip smoothie?

De meest voorkomende bijwerkingen bij injectables zijn zwelling, jeuk en blauwe plekken. Wanneer je last hebt van bijwerkingen kan je deze koelen. De bijwerkingen verdwijnen enkele uren of dagen na de behandeling.

Doet een lip smoothie pijn?

Nee, in principe hoef je bij een rimpelbehandeling met injectables geen pijn te ervaren. Aan de injectables wordt tegenwoordig al vaak een pijnstillende stof toegevoegd (lidocaine of xylocaine). De arts kan tevens een crème gebruiken (EMLA) als voorverdoving.

Welk product wordt gebruikt voor de lip smoothie?

Voor een lip smoothie maken we gebruik van Restylane Refresh of Restylane Vital. Het gebruik van deze producten is 100% veilig. Het resultaat houdt ongeveer zes tot acht maanden aan, daarna kun je de behandeling gerust herhalen.

Zijn Skinboosters schadelijk tijdens mijn zwangerschap?

Er is geen onderzoek gedaan naar het gebruik van Skinboosters tijdens de zwangerschap. Voor jouw veiligheid en de veiligheid van jouw baby behandelen wij niet tijdens een zwangerschap.

Kan ik een Skinbooster combineren met andere huidbehandelingen?

Skinboosters zijn op zich te combineren met andere huidbehandelingen. Wel adviseren wij om een periode van een à twee werken tussen de behandelingen aan te houden. Dit wordt tijdens het consult besproken.

Zijn Skinboosters voor iedereen geschikt?

Ja, een Skinbooster behandeling is geschikt voor iedereen. De Skinbooster herstelt de huid en hydrateert deze van binnenuit. Hij kan gebruikt worden om de huid weer een mooie gloed te geven, maar ook om de huid in mooie conditie te huiden. Daarnaast helpt de Skinbooster om acne-littekens en zonschade te herstellen.

Doet een behandeling met een Skinbooster pijn?

Nee, in principe hoef je bij Skinbooster-behandeling geen pijn te ervaren. Aan de injectables wordt tegenwoordig al vaak een pijnstillende stof toegevoegd (lidocaine of xylocaine). De arts kan tevens een crème gebruiken (EMLA) als voorverdoving.

Wat is het verschil tussen een filler en een Skinbooster?

Een Skinbooster vermindert geen diepe rimpels zoals een filler wel doet. Wel helpt een Skinbooster om fijne lijntjes te verminderen of verwijderen. De Skinbooster is puur gemaakt om de huid te hydrateren en een mooie gloed te geven. De Skinbooster is vrij vloeibaar, waardoor er ook maar weinig van nodig is om goed resultaat te bereiken. Een filler is zo bewerkt dat deze geschikt is om ook diepere rimpels op te vullen.

Hoe ziet mijn huid er na de Skinbooster-behandeling uit?

Na een behandeling met Skinboosters kan je een aantal dagen last hebben van wat roodheid, lichte zwelling of blauwe plekjes. Dit verdwijnt na enkele dagen. Wel kan je je huid koelen om zwelling na de behandeling tegen te gaan. Daarnaast adviseren wij om 24 uur te wachten met het aanbrengen van make-up.

Mag ik na de Skinbooster-behandeling de zon in?

Over het algemeen wordt aanbevolen om directe blootstelling aan de zon of zonnebank gedurende minimaal één week na de behandeling met skinboosters te vermijden. Dit komt omdat de huid na de skinbooster-behandeling gevoeliger kan zijn voor zonlicht, wat kan leiden tot hyperpigmentatie, ontstekingen of andere complicaties. Als je toch de zon ingaat, zorg er dan voor dat je een hoge SPF gebruikt.

Zijn er bijwerkingen bij een Skinbooster-behandeling?

De meest voorkomende bijwerkingen bij Skinboosters zijn zwelling, jeuk en blauwe plekken. Wanneer je last hebt van bijwerkingen kan je deze koelen. De bijwerkingen verdwijnen na enkele uren of dagen na de behandeling.

Hoe vaak moet ik langskomen voor resultaat van een Skinbooster-behandeling?

Het resultaat van een behandeling met Skinboosters houdt ongeveer zes tot twaalf maanden aan. Wij raden aan om een keer in het half jaar terug te komen om het resultaat van de behandeling te behouden. De behandeling kan zo vaak herhaald worden als je wilt.

076 - 542 31 54 WhatsApp Gratis consult