Veelgestelde vragen: Neuscorrectie met injectables

Hoe lang houdt het resultaat van een neuscorrectie met injectables aan?

Het resultaat houdt zo’n zes tot twaalf maanden aan. De neus beweegt niet heel veel waardoor je hoopt dat het eerder richting de twaalf dan de zes maanden is. Wij voeren zelf géén neuscorrecties meer uit met injectables vanwege de kans op complicaties. Wij voeren enkel chirurgische neuscorrecties uit!

Hoe lang is de wachttijd voor de neuscorrectie met injectables?

Wat zijn de bijwerkingen en risico's van de neuscorrectie met injectables?

Wij voeren zelf géén neuscorrecties meer uit met injectables vanwege de kans op complicaties. Wij voeren enkel chirurgische neuscorrecties uit! Bijwerkingen zijn wat zwelling, roodheid en eventueel een blauwe plek. Complicaties zijn het injecteren van de filler in een bloedvat of tegen een bloedvat aan, waardoor de bloedtoevoer of afvoer wordt belemmerd. De huid kan dan afsterven (necrose) of je kan in uitzonderlijke gevallen zelfs blind raken.

Kan iedere neus behandeld worden met injectables?

Wij voeren zelf géén neuscorrecties meer uit met injectables vanwege de kans op complicaties. Wij voeren enkel chirurgische neuscorrecties uit! Niet iedere neus kan behandeld worden met injectables. Als iemand bijvoorbeeld al eens een neusoperatie heeft ondergaan is de anatomie veranderd en is het niet raadzaam om fillers te gebruiken in de neus. Over het algemeen zijn fillers goed te gebruiken wanneer iemand zich stoort aan de neusbrug. Als je dan en profile kijkt zie je dat de neus bijvoorbeeld een bobbel heeft of dat het een haakneus is of een wipneus. Door een filler op de juiste plekken te injecteren kan je de neus qua zijaanzicht wel recht maken. Een neus die van het vooraanzicht scheef is, is veel moeilijker met fillers te corrigeren onder andere door het feit dat je dan wellicht op plekken een filler in moet brengen waar het risico op complicaties groter is dan op de neusbrug.