Informatie

Restylane Vital Skinboosters voor een stralende huid

Een droge huid wordt veroorzaakt door een verstoorde vochthuishouding. De huid wordt rood en schilferig en er kunnen kloofjes ontstaan. Door een behandeling met Skinboosters wordt de huid van binnenuit gehydrateerd en zal je huid weer gaan stralen en zo zacht aanvoelen als een babyhuidje.

Consult

Gratis consult voor een Skinbooster-behandeling tegen een droge huid?

Iedere behandeling starten we met een vrijblijvend en kosteloos consult in Breda.  Voor een behandeling met Skinboosters is dit gesprek erg belangrijk. De arts luistert naar je persoonlijke wensen en verwachtingen, analyseert de oorzaak van het probleem en legt uit hoe de behandeling in zijn werk gaat. Natuurlijk krijg je alle gelegenheid om vragen te stellen. In overleg met de arts kun je na het consult onmiddellijk aan je droge huid behandeld worden.

Wil je vrijblijvend een afspraak maken voor een behandeling van je droge huid? Bel 076 – 542 31 54, vul het contactformulier in of plan je afspraak online. Wij zijn maandag t/m vrijdag van 08.00 u tot 20.00 u en op zaterdag van 08.oo u tot 18.00 u telefonisch bereikbaar.

Hoe gaat een Skinbooster-behandeling tegen een droge huid?

Afhankelijk van het te behandelen gebied en jouw wens kan de Skinbooster met of zonder verdoving geïnjecteerd worden. Met behulp van een zeer fijne naald wordt een kleine hoeveelheid Restylane Vital Skinbooster onder de huid geïnjecteerd. Hierdoor ontstaat een badje van vocht, waardoor je droge huid van binnenuit wordt gehydrateerd.

Nazorg en herstel

Hoe verloopt de nazorg van de behandeling?

Na een Skinbooster-behandeling is het belangrijk om de huid rust te geven. Probeer contact met de behandelde plekken zoveel mogelijk te voorkomen, dus probeer ook wrijven te vermijden. Door het behandelde gebied te vermijden kan de Skinbooster op zijn plek blijven en is het resultaat het mooiste. Daarnaast raden we aan de eerste zes uur na de behandeling géén make-up te dragen om het risico op infectie te verkleinen. Dit raden wij aan omdat er door het gebruik van de naald kleine gaatjes in de huid ontstaan.

De eerste twee weken na de behandeling worden overige gezichtsbehandelingen afgeraden. Het is belangrijk de huid even tot rust te laten komen. Ook doe je er verstandig aan de zon zoveel mogelijk te vermijden in de eerste twee weken na de behandeling om hyperpigmentatie te voorkomen. Mocht het noodzakelijk zijn de zon in te gaan, dan raden we een zonnebrandcrème met minimaal factor 30 aan om de huid te beschermen.

Risico's en complicaties

Wat zijn de risico’s bij een behandeling tegen een droge huid?

Complicaties kunnen zich altijd voordoen na een Skinbooster-behandeling. Wanneer je je door een goede en ervaren arts laat behandelen wordt het risico op complicaties tot het minimum beperkt. De meest voorkomende complicaties die zich voor kunnen doen zijn een milde tot matige branderigheid of pijn na de behandeling of eventueel verkleuring (blauwe plekken) op de plaats van de injectie. Deze bijwerkingen trekken binnen enkele dagen na de behandeling weg.

Complicaties komen bijna niet voor na een Skinbooster-behandeling.

Resultaat

Wat is het resultaat van een behandeling tegen een droge huid?

De Restylane Skinbooster geeft je droge huid een echte oppepper. Na enkele behandelingen ziet je huid er weer zichtbaar gezonder uit, omdat hij van binnenuit wordt gehydrateerd en de vochtbalans op peil wordt gehouden. Het resultaat van de behandeling is echter niet direct zichtbaar. Omdat de Skinbooster vocht moet aantrekken kan het enkele weken duren voor je de eerste resultaten ziet. Het resultaat houdt ongeveer zes tot twaalf maanden aan. Voor het beste resultaat adviseren onze artsen te starten met een kuur van twee of drie behandelingen. Daarna kun je de behandeling iedere zes maanden herhalen om het resultaat te behouden.

Prijzen

Wat kost een behandeling tegen een droge huid?

Behandeling Prijs
Consult€ 0,-
Restylane Skinbooster1,0 ml€ 350,-
3,0 ml€ 795,-

*Vaak wordt een kuur van drie behandelingen aanbevolen. Daarna volgt er ieder half jaar een onderhoudskuur.

Een consult is noodzakelijk om je zekerheid te kunnen geven over de prijs. Daarvoor moet de arts je dus gezien hebben. Een consult is gratis en vrijblijvend. Bel 076 – 542 31 54 of klik hier voor een afspraak.

Gratis consult